٢٠٠٧/٠٨/٢٣

سؤال يسأله على وسديم كل يوم

عندما يسأل علي أمه " ماما .. هو فين بابا ؟ "

عندما يسألها "هو بابا مابيتكلمش ليه؟"

وقد يسألها " هو بابا ماتصلش ليه ؟"

أو يسأل " هو بابا مبقاش يحبنى؟ "

"هو ليه بابا مش معانا؟"

"هو ياماما أنا عملت حاجة زعلته؟"

"ماما صحابى بيلعبوا مع باباهم .. أنا عايز العب مع بابا !"

"ماما .. هو بابا تركنا خلاص .. هو ليه بابا بعيد؟"

أسئلة تسيل الدموع من عينى .. ولا أستطيع تحمل مايمكن ان تكونه الأجابة عليها

اللهم أرزق على وسديم الطمأنينة والأمان؟ وأحفظهم يارب حتى تردهم سالمين غانمين؟

يارب

هناك تعليقان (٢):

هبة النيل يقول...

دكتور ربنا معاك
انا عارفه معنى كلمة الحرمان من الاب
بس انا القدر هو الي حرمني منه وانا عندي 11 سنة
بس ده كان قضاء الله وقدره
لكن الأصعب أن الابناء يفقدوا حنان والدهم وشخصيته وحكمته
الي أكيد هايحتجولها في وقتنا ده
حارب يا دكتور مش تستسلم أبدا وكلنا جنبك
هبة

Nabil Hassan يقول...

كان الله في عونك يا أخي ، وربنا يصبرك على ما ابتلاك ، ورد اليك ساديم وعلي اليك ردا طيبا ليرتاح بالك ، ويطمئن فؤادك